Výrobce elektrických aut Tesla musí z amerického trhu stáhnout na 817 tisíc aut. Důvodem je softwarová chyba, kvůli které auto po nastartování neupozorní řidiče na nezapnutý pás. Společnost musí rovněž odvolat z trhu přes 50 tisíc aut kvůli tomu, že řádně nezastavovala u značek STOP. V pátek o tom informoval server CNN a Reuters.
Společnost Tesla bude muset provést update softwaru u 817 tisíc elektrických aut. Objevila u nich totiž chybu, kvůli které auto po nastartování neupozorní řidiče na nezapnutý pás. Ukáže mu pouze vizuální nápovědu, neozve se však žádné upozornění.
O závadě informoval společnost na začátku ledna Jihokorejský institut pro testování a výzkum aut. Případ následně začal řešit americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu. Ve čtvrtek o tom informoval server CNN Business.
Podle výrobce elektrických aut Tesla pak k 31. lednu nedošlo kvůli chybě k žádným nehodám nebo zraněním. Objevuje se totiž navíc jen v situaci, kdy řidič v posledním řídícím cyklu auto opustil, zatímco se zvukové upozornění na zapnutí pásu začalo spouštět.
Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu však bez zvukového upozornění může dojít k nehodě, jelikož si řidič neuvědomí, že si pás nezapnul.
Společnost Tesla ale uvedla, že se zvuková připomínka ozve ve chvíli, kdy rychlost auta dosáhne více než 22 kilometrů za hodinu.
Stažení přes 800 tisíc aut z trhu je pak největší, se kterým se zatím musela výrobna společnosti Tesla v Texasu potýkat.
Stáhnout auta musela firma Tesla také kvůli chybě v softwaru automatického řízení
Výrobna elektrických aut miliardáře Elona Muska rovněž v posledních měsících čelí čím dál větší kritice amerických regulátorů. V úterý musela také z amerického trhu stáhnout přes 53 tisíc aut kvůli chybě v programu, který má zajistit automatické řízení.
Software totiž dovoloval autům nezastavovat na značkách STOP, ale pouze u nich přibrzdit na rychlost 9 kilometrů za hodinu. Podobný styl řízení je však americkými úřady zakázán, protože zvyšuje riziko nehody.
Režim automatického řízení je pak společností Tesla v současnosti testován na vybraných veřejných amerických silnicích.
Firma ale upozorňuje, že se nejedná o plně samostatnou funkci a řidiči musí být neustále ve střehu a schopní řízení převzít.
Americké úřady přesto nyní zkoumají nehodu z Kalifornie, ve které měl údajně software automatického řízení auta značky Tesla hrát roli. Podle serveru Al Jazeera se rovněž zabývají případy, kdy elektrická auta opakovaně narazila do sanitek zaparkovaných na kraji silnice.