Společnost Tesla přidala do režimu autopilota svých aut nová nastavení. Jedním z nich je „asertivní“ volba, která však auto řídí mírně nezodpovědným stylem. Připomínat má totiž reálné řidiče. V popisu práce má sledování aut v blízké vzdálenosti, častější změnu pruhů nebo zpomalování na značkách stop. Uvedl to server BBC a The Verge.
Autopilotní režim aut od výrobce Tesla má tři nové režimy. Řidiči si mohou vybrat z „pohodového“, „průměrného“ a „asertivního“. Poslední z nich má pak nejvíce připomínat řídící styl reálného člověka.
V jeho popisu je proto „častější přejíždění pruhů, sledování aut v blízké vzdálenosti, nedržení se na jedné straně silnice nebo přibržďování u značky stop“. Není však dosud jasné, co přesně charakteristiky znamenají.
Jejich fotku totiž sdílel na Twitteru spisovatel věnující se technologii David Zipper, nový režim však zatím řidičí netestovali. Společnost Tesla se k novince odmítla vyjádřit, jelikož na média nereaguje. Uvedl to server BBC. Nastavení pak Tesla zveřejnila už v říjnu loňského roku, poté ho ale musela stáhnout kvůli častým chybám.
Výzkumník Matthew Avery z britské společnosti Thatcham Research pak pro BBC popsal, jak by ale i méně zodpovědný autopilot mohl být bezpečný. Podle něj by totiž takové systémy měly být spolehlivější než lidé, jelikož odstraní takzvaný lidský eror.
Aby ho tedy více lidí používalo, je nutné je k tomu přesvědčit. Většina řidičů by ale raději řídila samostatně, než aby sledovali „příliš opatrný“ systém autopilota. V takovém případě by ale pak musel být autopilot Tesly na velice vysoké úrovni, aby opravdu na silnicích zajistil vyšší bezpečnost.
Přibržďovat u značek stop by mělo auto Tesla i v „průměrném“ režimu
U „pohodového“ režimu by pak mělo auto jezdit ve větší vzdálenosti od dalších aut a pomaleji měnit pruhy. V „průměrné“ volbě pak bude auto častěji u značek stop pouze přibržďovat a ostatní auta může sledovat z kratší vzdálenosti. Uvedl to server The Verge.
Přibržďování u značek stop je pak ve většině amerických států ilegální. Ze zvyku u nich ale někteří řídiči zpomalí místo toho, aby plně zastavili. Není však zatím jasné, jestli bude společnost upravovat nastavení autopilota podle nařízení jednotlivých států.
Model autopilota společnosti Tesla je zatím v testovacím režimu dostupný pouze ve Spojených státech amerických. Zároveň se také nejedná o plně samostatně řídící technologii, ale spíše o typ asistence při řízení. Řidiči proto musí při jeho aktivaci zůstat bdělí a být připravení kdykoli převzít kontrolu.