Celkem deset pick-upů Hilux s pohonem na vodíkové palivové články již smontovali v továrně Toyoty ve Velké Británii. Pět z nich slouží při předváděcích akcích a budou také v provozu během pařížské olympiády, zbývajících pět vývojoví pracovníci japonské značky podrobují náročným testům v terénu i na silnicích.
Toyota již také odtajnila základní technické parametry tohoto vozu. Uprostřed automobilu jsou zabudovány tři nádrže obsahující stlačený vodík. Každý z nich pojme 2,6 kilogramu, celková kapacita je tedy 7,8 kilogramu. Na tuto zásobu automobil ujede 600 kilometrů. Zároveň není, díky poměrně nízké hmotnosti pohonného systému, v takové míře omezena užitečná nosnost a tažná kapacita jako například v případě použití elektrického bateriového pohonu.
Výkon motoru je 182 koňských sil, nejvyšší točivý moment 300 Nm.
Přestože zatím poptávka po automobilech s pohonem vodíkovými palivovými články není příliš vysoká, Toyota věří, že do roku 2030 bude Evropa jedním z největších světových odbytišť této technologie. Ta se navíc dá využívat i jinde než ve vozidlech.
Navíc, již během následujících dvou až tří let hodlá japonský výrobce dokončit vývoj již třetí generace vodíkových palivových článků. Předpokládá se, že budou mít o dvacet procent vyšší účinnost a výrobní náklady by měly poklesnout o více než třetinu.