Japonský automobilový gigant Toyota uvažuje o tom, že by technologii pohonu s vodíkovými palivovými články v budoucnosti využil pro své pick-upy. Zejména pro své největší vozidlo, kterým je v této kategorii Tundra. Tento šestimetrový vůz se nyní prodává prodává s klasickým benzinovým šestiválcem, případně s hybridním ústrojím.
Jay Sackett, hlavní inženýr Toyoty pro oblast pokročilé mobility uvedl pro Automotive News, že vozidlo s palivovými články a integrovanými nádržemi se stlačeným vodíkem by mohlo snadno na jedno načerpání ujet stejnou vzdálenost jako plně elektrický pick-up s velmi velkou vysokonapěťovou baterií.
Prototyp takového vozu již dokonce Toyota vyrobila a využívá ho pro tažení závodního vozu s motorem, v němž se vodík spaluje.
Právě tažení přívěsu je okolnost, která se velmi negativně projevuje na dojezdu elektrického vozidla. Vodíkové vozy mají navíc oproti těm elektrickým další nezanedbatelnou výhodu. Vodík totiž lze do nádrží doplnit mnohem rychleji než elektřinu do baterií.
Toyota rozhodně zatím nehodlá technologii vodíkových palivových článků opustit, přestože zájem třeba o vodíkový model Mirai není příliš velký.
Hodlá se spojit například i s dalšími japonskými značkami Daihatsu a Suzuki. Společně s nimi by mohla vyrábět také dodávky s vodíkovými palivovými články.