Japonský automobilový gigant Toyota získal svolení zdejšího Ministerstva obchodu a průmyslu na reakci svého plánu výroby nových generací baterií pro elektromobily. Již v roce 2026 se tedy začnou produkovat baterie s pevným elektrolytem pro vysokovýkonné vozy s dojezdem 800 kilometrů podle režimu WLTP. Zhruba o rok později mají přijít na řadu baterie dodávající energii elektromotorům v modelech určených pro široké motoristické masy. V tomto případě se předpokládá na jedno nabití dojezd 600 kilometrů.
Hlavní předností obou typů má být v porovnání se současnými bateriemi v Toyotě bZ4X dramatické snížení výrobních nákladů.
A v roce 2028 má být na řadě další evoluce baterií. Toyota uvádí, že zajistí dojezd tisíc kilometrů a budou zvládat rychlodobíjení během deseti minut.
Toyota není jedinou společností v Japonsku, které investují velké sumy do navýšení výrobních kapacit vysokonapěťových baterií. Již byly ohlášeny investice v celkové výši 7 miliard dolarů. Díky tomu se v této oblasti Japonsko vymaní ze závislosti na Číně a Koreji. Roční součet kapacity baterií vyrobený v Japonsku má dosáhnout 9 GWh.