Britové vyslali do světa novinku v podobě stroje Speed Triple 1200 RR. Svalnatá mašina, která disponuje skvělým designem a obřím výkonem. Odhalená kostra napovídá, že se výrobcům povedlo ušetřit pár kil navíc. Styl nás přenáší do časů retra, nové technologie ovšem stále připomínají, že pokrok zkrátka nezastavíme. RR bourá zavedené tradice.
Oproti starému modelu se RR neposunulo vpřed v oblasti motoru. I tak ovšem nabízí tak odvážnou dávku novinek, že se se svým předchůdcem skutečně jen tak názorově nepotká. Celá řada modelů Speed Triple byla po léta známá svou nahotou. Nová verze RR ovšem tuto tradici lehce nabourává. Od prvního pohledu jsou patrny prvky stylu café racer. Tahle mašina rovněž prošla kompletní přestavbou ergonomie, a to ji posouvá výkonnostně na zcela jinou úroveň.
Design bourá tradice
Přední části se dostala nevídaná změna v oblasti řídítek. Ta byla posunuta o pěkných pár cm níže a lehce vpřed. Nutí tak jezdce více motorku zalehnout, což má čistě praktický účel. Na toto musely pochopitelně zareagovat pedály. Ty se posunuly výše a o pár čísel dozadu. Zde začíná revoluce ergonomie, která se chce spíše zavděčit výkonu než pohodlí.
Dalším pomocníkem na cestě za prvním místem je materiál těla. Karbon zde hraje první housle a snižuje tak váhu na úctyhodných 180 kg (suchá hmotnost). To motorku zase pouští o krůček dál v oblasti výkonu. Další vítanou novinkou je barva. Temně rudá lemuje nejhlavnější součástky. Zbytek trupu si musí vystačit s brandingem Speed Triple 1200 RR.
Pohled z boku je zpestřen hvězdicovými koly o velikosti 17 palců. Neodmyslitelnou součástí kvalitní jízdy je odpružení, které Britové opět neponechali náhodě. Přední vidlice Öhlins 43 mm i zadní Monoshock RSU fungují naprosto spolehlivě a propůjčují stroji potřebnou pružnost a podle potřeby i tvrdost. Brzdové kotouče nezklamaly a přišly od značky Brembo. Přední 320 mm, zadní standardních 220 mm.
Motor pro dospělé
Kapalinou chlazený tříválec DOHC o objemu 1 160 cc nažene do řetězu neuvěřitelných 180 koní, takže cca výkon 132 kW. Krouticí moment 125 Nm a spotřeba 6,3 litrů. Všechny tyto hodnoty jsou naprosto fantastické, přestože se příliš neliší od starší verze. Rychlost a ovladatelnost se ovšem posunuly o pěkný kus dopředu.
Cena nového 2022 Triumphu Speed Triple 1200 RR? 512 000 korun za porci zábavy, stylu a výkonu se ve finále nejeví tak nesympaticky. Tenhle stroj nás přežije.