Podle údajů společnosti Pathmatics, která se zabývá analýzou digitálního marketingu, více než polovina z tisíce největších inzerentů Twitteru již v prvních lednových týdnech na této platformě neutrácela. Jde o nápadný důkaz toho, jak rozsáhlý byl odliv inzerentů po akvizici společnosti Elonem Muskem. Informovaly o tom servery CNN a Forbes.
Podle odhadů společnosti Pathmatics, založených na údajích do 25. ledna, stáhlo v lednu své reklamní dolary přibližně 625 z 1 000 největších inzerentů Twitteru, včetně velkých značek, jako jsou Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo a Merck. Informoval o tom server CNN.
V důsledku stažení reklamy se měsíční příjmy od 1 000 největších inzerentů na Twitteru podle údajů od října do 25. ledna snížily o více než 60 procent, z přibližně 127 milionů dolarů na něco málo přes 48 milionů dolarů.
Údaje ukazují prudký pokles toho, co kdysi pro Twitter představovalo reklamní byznys v hodnotě 4,5 miliardy dolarů. Poté, co Musk koncem října dokončil převzetí společnosti, se inzerenti začali obávat o bezpečnost a stabilitu platformy vzhledem k jeho plánům na snížení počtu zaměstnanců a uvolnění politiky moderování obsahu. Na začátku listopadu Musk uvedl, že Twitter zaznamenal „masivní pokles příjmů“.
V prvních měsících svého působení Musk zrušil zákazy uživatelů, kteří dříve porušovali pravidla Twitteru, včetně bývalého prezidenta Donalda Trumpa. Rozpustil také skupinu pro dohled nad obsahem třetích stran a zastavil prosazování odhalování dezinformací Covid-19.
Snižování nákladů
Musk si však za těmito změnami politiky stojí a od té doby se snaží snížit náklady a najít pro společnost nové zdroje příjmů. Mezi tyto snahy patří dramatické snížení počtu zaměstnanců, přepracování placené předplatitelské služby a nedávno oznámení kontroverzního kroku zpoplatnění rozhraní API Twitteru, které umožňuje třetím stranám využívat systémy Twitteru.
Podle údajů společnosti Pathmatics dokonce i mezi předními inzerenty, kteří zůstávají, mnozí z nich výrazně snížili své výdaje na reklamu na této platformě. Například HBO byla v září největším inzerentem Twitteru a v tomto měsíci utratila za reklamu téměř 12 milionů dolarů, ale za leden (k 25. lednu) utratila jen něco přes 54 000 dolarů.
Last 3 months were extremely tough, as had to save Twitter from bankruptcy, while fulfilling essential Tesla & SpaceX duties. Wouldn’t wish that pain on anyone.
— Elon Musk (@elonmusk) February 5, 2023
Twitter still has challenges, but is now trending to breakeven if we keep at it. Public support is much appreciated!
Musk na začátku tohoto měsíce na Twitteru uvedl, že předchozí tři měsíce byly „extrémně těžké, protože musel zachránit Twitter před bankrotem“, ale že společnost „nyní směřuje k zisku, pokud v tom budeme pokračovat“.
Slevy při Super Bowlu
Podle serveru Forbes se Musk snaží získat inzerenty zpět pomocí speciálních slev na reklamy během Super Bowlu.