V pátek Google společnosti Alphabet Inc. sdělil inzerentům, že po skončení hlasování v amerických prezidentských volbách 3. listopadu bude na svých platformách blokovat reklamy související s volbami.
„Inzerenti nebudou moci zobrazovat reklamy odkazující na kandidáty, volby nebo jejich výsledek, vzhledem k tomu, že po volebním dni tohoto roku bude započítán nebývale velký počet hlasů,“ stálo v e-mailu, který viděla agentura Reuters.
Odborníci varují, že volební výsledky by se mohly zpozdit kvůli zvýšenému podílu korespondenčního hlasování uprostřed pandemie koronaviru.
V e-mailu bylo uvedeno, že společnost zakáže volební reklamy včetně těch, které zmiňují státní nebo federální funkcionáře, kandidáty nebo politické strany, a také reklamy zobrazované na vyhledávací dotazy související s volbami.
Společnosti v sociálních médiích čelí rostoucímu tlaku na kontrolu dezinformací v politických reklamách. Facebook nedávno uvedl, že přestane přijímat nové politické reklamy v týdnu před volbami. Zároveň zamítne reklamy, které oznamují vítězství, než budou vyhlášeny výsledky voleb.
Mluvčí společnosti Google uvedla, že zákaz by měl platit minimálně týden, ale že nebylo rozhodnuto, kdy bude zrušen. Rovněž konstatovala, že společnost zváží faktory jako je čas potřebný k hlasování nebo to, zda dochází k občanským nepokojům.
Zákaz se bude vztahovat na všechny reklamy v reklamních platformách společnosti Google, včetně služby pro streamování videa YouTube.
Twitter loni zakázal politické reklamy, zatímco Google dříve omezil způsoby, jak podrobně mohou inzerenti cílit na voliče.