Když firma Škoda přišla s myšlenkou na svoje vlastní SUV, všichni byli nakonec výsledkem nadšení. Brzy má navíc přijít zcela nová verze. Než se tak stane, podívejme se dosavadní podobu tohoto obřího medvěda. Dostupný v několika výbavách, kdy nejagresivnější RS umí pěkně potrhat asfalt. Zákazníkům vyhovuje Škoda Kodiaq hlavně díky svým praktickým vlastnostem a technologiím.
Vzhled se výrazně posunul vpřed, což je skvělá zpráva. Firma totiž slibuje, že následující verze postoupí ještě o krok dále, máme se tedy na co těšit. Doposud nejnovější verze láka převážně na drsnější detaily, mohutnější karoserii a extrémně pohodlný interiér. Pokud by nějaké auto mělo dostat plaketu rodinný vůz roku, model Kodiaq by měl být váženým adeptem. Technologicky si rozhodně zoufat nebudeme. Automobil nabízí mnoho jízdních módů, nespočet funkcí a aplikací a pokročilou konektivitu.
Jedinou vadou může pro mnohé být cena. Přeci jen, základní verzi, která si pod kapotou nese nějakých 110 kW pořídíme za více než milion korun. Pokud bychom snad skutečně toužili po agresivním dravci RS, musíme si připravit minimálně cca 1,4 milionu korun. Tohle už jsou sumy, které umí rozhodnout, s kým se toto SUV vydá na cestu. Abychom ale byli spravedliví, v současné době se na trhu objevují ojeté kousky, které se stále řadí mezi špičku. Pojďme se tedy na model Škoda Kodiaq podívat zblízka.
Design
Přední část nás uchvátí zvětšenou maskou. Gril nejnovější generace krásně navazuje na LED světlomety. Nárazník dodává auto na vážnosti. Přestože se nemusí Škoda Kodiaq zdát z profilu jako příliš vysoký vůz, nasedání dává jasně najevo, že tady stojí SUV. Zadní část už se dávno neprofiluje znakem, ale nápisem Škoda. Kufr je v ideální výšce, takže o praktičnost se nemusíme bát. U základní verze by nás ale hodně potěšily koncovky výfuku.
Interiér nabízí velice příjemné materiály sedadel i palubní desky. Automobilka dobře zvolila ergonomii všech prvků i jejich rozestavění. To nejdůležitější tak máme okamžitě při ruce. Jsme velice rádi, že Škoda nezanevřela na klasická fyzická tlačítka. V dnešní době je to vítaná změna.
Motorizace
Pod kapotu si můžeme zvolit jak benzín, tak diesel. Záleží, jak moc živé auto chceme mít doma. Benzín přichází ve variantě 1,5 nebo 2 litry s výkonem 110 a 140 kW. Dvoulitrový diesel pak umí vyrobit až 147 kW a zároveň krásných 400 Nm. Konečně dvoulitrový benzín varianty RS. Tady dostaneme až 180 kW a 370 Nm. Pokud zvolíme režim sport, zapomeneme na starosti běžného života.
Verdikt
Schopné a po všech stránkách zdařilé SUV. Nezbývá nám nic jiného než se těšit na zcela novou verzi, kterou Škoda v brzké době představí.