Po devíti letech existence končí indická prémiová letecká společnost Vistara a od 12. listopadu se stane součástí Air India. Tento krok je součástí rozsáhlé strategie Tata Group, která vlastní obě aerolinky, na posílení své pozice na trhu a vytvoření jednotného plnohodnotného leteckého dopravce v Indii.
Vistara, společný podnik Tata Group a Singapore Airlines, ukončila svou samostatnou činnost, přičemž všechny její služby, letadla a personál nyní přecházejí pod značku Air India. Jak informoval deník Hindustan Times, Vistara bude nadále létat na svých původních linkách alespoň do března, ale již pod novým jménem. Singapore Airlines získá v nové sloučené společnosti 25,1% podíl.
India's luxury airline Vistara flies into the sunset https://t.co/eIVglWxgRk
— BBC Asia (@BBCNewsAsia) November 11, 2024
Sloučení obou leteckých společností ale vyvolává obavy ohledně zachování vysoké kvality služeb, kterou byla Vistara proslulá. Vistara se rychle stala oblíbenou díky kvalitnímu servisu, jídlu a komfortu na palubě. Odborník na značky Harish Bijoor upozorňuje, že „to bude monumentální úkol, aby Air India dokázala napodobit a překonat vysoké standardy Vistary“. Pro mnohé cestující představuje zánik této značky citelnou ztrátu na indickém trhu.
Kromě otázek týkajících se kvality služeb čelí Air India i praktickým provozním výzvám. BBC uvádí, že spojení přináší problémy jako nedostatek pilotů či nespokojenost části personálu, která vedla k hromadným absencím. Air India navíc opakovaně čelí stížnostem na technické problémy v letadlech, jako jsou nefunkční sedačky nebo zastaralé zábavní systémy na palubě.
Přestože sloučení přináší řadu komplikací, vedení Air India věří, že tento krok pomůže lépe konkurovat lídrovi trhu, aerolinkám IndiGo. Podle odborníka na letectví Ajaye Awtaneyho bylo třeba „udělat tlustou čáru“ a přejít ke sloučení, aby obě značky začaly spolupracovat místo toho, aby si konkurovaly. Spojení by mělo Air India posílit o flotilu téměř 300 letadel a rozšířenou síť, což usnadní její expanzi na domácím i mezinárodním trhu.