Mnohé chystané nové elektromobily koncernu Volkswagen nabírají zpoždění oproti původním plánům na jejich uvádění na trh. Informuje o tom portál Autoblog.com, podle něhož se IT divizi koncernu stále nedaří vyřešit problémy se software pro novou platformu SSP (Scalable Systems Platform). Ta má nahradit v současnosti používanou pro elektromobily vyhrazenou platformu MEB. Přitom první vůz zkonstruovaný na základě této platformy by měl být hotový již v roce 2026.
Generální ředitel koncernu VW Oliver Blume sice před rokem investorům tvrdil, že se vše stihne včas, ale nyní podle německých médií nastalo další zpoždění. Je tak vysoce pravděpodobné, že první vůz s touto platformou, což má být model značky Audi, se k zákazníkům dostane nejdříve v roce 2027 nebo 2028. Původně se přitom plánovalo, že SSP bude používána již letos.
To vše bude v důsledku znamenat také prodloužení životního cyklu stávajících elektromobilů koncernu. Například SUV ID.4 a ID.5. Ty se přitom již nyní neprodávají příliš dobře.
Nová generace těchto vozů se tak nejspíše představí až v samotném závěru tohoto desetiletí. Až v podobném čase se také k zákazníkům dostane plně elektrický Golf. Ten nahradí současný typ ID.4. I on nabere zpoždění více než rok.
A dokonce tříletý odklad ( z roku 2028 na 2031) čeká velké plně elektrické SUV Volkswagenu, které se označuje jako T-Sport.