Sériová verze nového malého elektrického vozu značky Volkswagen se sice začne prodávat až v roce 2026, přesto již německá automobilka uvádí některé zajímavé informace o tomto voze. Z českého pohledu jsou důležité i proto, že prakticky kompletní mechanickou i elektrickou výbavu převezme i připravovaný vůz Škoda Epiq.
Ještě dříve než oba tyto vozy však zájemci dostanou možnost koupit si s velmi podobnými parametry model Cupra Raval. Je to hlavně proto, že všichni tito koncernoví sourozenci se budou vyrábět ve španělské továrně a na vývoji se samozřejmě ve značné míře podílejí inženýři Seatu.
Již při odhalení konceptu bylo zřejmé, že se ustupuje od některých řešení, která veřejnost úplně neocenila například ve vozech ID.3, ID.4 a ID.5. Tedy se na palubní desku vrátí fyzické ovladače pro nastavování klimatizace a místo dvojice tlačítek pro spouštění bočních okének tu budou na dveřích řidiče opět standardní čtyři.
Úplnou novinkou ve výbavě všech vozů koncernu se stane speciální úložný prostor pod zadními sedačkami. Tam se budou moci uložit například dobíjecí kabely a rovněž se tam má nacházet zásuvka, díky níž si cestující nabijí například notebooky a další spotřebiče.
Podle informací magazínu Autoexpress se vůz bude prodávat se dvěma verzemi vysokonapěťových baterií. Menší má kapacitu 38 kWh, větší pak 56 kWh. S tou bude možné na jedno nabití v režimu WLTP překonat vzdálenost 450 kilometrů. Nabíjení bude možné výkonem až 125 kW.
Pohonná jednotka bude mít výkon 223 koní, což umožní dosažení zrychlení 0-100 během sedmi sekund.
Přestože je auto dlouhé jen 405 centimetrů, nabídne skvělou vnitřní prostornost a velmi objemný zavazadlový prostor. Ten má kapacitu 440 litrů.