Volkswagen Taos prošel v roce 2025 pečlivou modernizací, která se dotkla všech klíčových oblastí – od motoru přes technologie až po design. Přesto se mu v testech nedaří dosáhnout lepších výsledků než u předchůdce. Jak je to možné?
Facelift v polovině životního cyklu obvykle znamená decentní změny a Taos 2025 se této zásady drží. Zepředu se příliš nezměnil, ale všechny verze například nyní standardně dostaly LED světlomety. Vzadu je úprava výraznější – nový světelný podpis se táhne po celé šířce vozu a logo Volkswagen svítí.
Volkswagen také přidal nové designy kol o velikosti 17 až 19 palců a několik nových barev karoserie. Stále však chybí červená varianta, ale zájemci o zářivější odstíny si mohou vybrat například sytě zelenou nebo modrou.
Kabina
V interiéru najdeme přepracovanou palubní desku s novými dekoračními prvky. Výbava závisí na zvolené verzi – základní S nabízí látkové čalounění, SE přidává kombinaci látky a koženky, zatímco nejvyšší SEL přichází s plně koženým interiérem včetně nového tmavě modrého provedení.
Technologická výbava se také zlepšila. Všechny verze nyní mají digitální přístrojový štít Digital Cockpit, ale pouze SE a SEL dostanou jeho větší 10,3palcovou verzi. Infotainment má v základu 8palcový displej a bezdrátové připojení chytrého telefonu je k dispozici jen u vyšších výbav.
Výkonnější, ale pomalejší
Volkswagen se podíval i na pohonné ústrojí. Malý přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI sice stále nabízí 250 Nm točivého momentu, ale díky novým vstřikovačům, většímu mezichladiči a přepracovanému turbodmychadlu se výkon zvýšil ze 158 na 174 koní. Dobrou zprávou je také výměna problematické sedmistupňové dvouspojkové převodovky v AWD verzích za hladší osmistupňový automat, který už dříve používaly verze s pohonem předních kol.
Navzdory vyššímu výkonu však testy odhalily mírné zpomalení. Verze s pohonem předních kol nyní zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy, což je o 0,6 sekundy pomalejší než předchozí model. Čtvrtmílový sprint trvá 16,1 sekundy, což je o 0,3 sekundy déle. Také brzdná dráha z 100 km/h se prodloužila na 57,3 metru (+3,7 metru oproti modelu 2022). Důvodem může být mírně vyšší hmotnost – nový model váží 1 500 kg, o 28 kg více než dříve.
Verdikt
Volkswagen Taos 2025 přináší vylepšení v mnoha směrech – interiér je modernější, výbava bohatší a výkon motoru vyšší. Přesto se nepodařilo přetavit tyto změny do lepších dynamických parametrů. V kombinaci s vyšší cenou to znamená, že Taos 2025 zůstává solidní volbou, ale jeho konkurence nabízí podobný balíček za méně peněz.