Německý gigant VW se už delší dobu chlubí svým nejnovějším pickupem. Amarok si už stačil vydobýt oblibu napříč spektrem zákazníků. Jedná se o truck, který směle konkuruje matadorům od značek Ford nebo třeba Toyota. Vyznačuje se odvážným stylem a překvapivou silou. Pokud jsme vytížení lidé, kteří potřebují pro svou práci pořádného dravce, Amarok nezklame.
VW se rozhodl zkonstruovat model Amarok jinak. Nejenže tak působí extrémně masivním dojmem, ale zároveň dokáže nabídnout jistou dávku elegance a maximální pohodlí. Na trh ho automobilka uvedla slovy: „Nový Amarok je tady. A dává řidičům jasný vzkaz: Každá cesta je cílem.“ V základu najdeme dostatečné množství pokrokových technologií, které nás jen tak nenechají na holičkách. Amarok se sice profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý pickup, zároveň ale nabízí luxusní pohodlí, které od velikých aut očekáváme. V terénu je navíc jako ryba ve vodě.
Cena není tak strašidelná, jako u jiných trucků ostatních značek. VW si řekne za naprostý základ lehce přes 900 000 korun. Ano, mnoho věcí si určitě dokoupíme, rozhodně nás ale toto auto nevyjde na tolik, jako například Ford Ranger. Pokud navíc právě netrápíme náš pickup v terénu, disponuje také vcelku přijatelnou spotřebou, což je v současné době rozhodně výhoda. Pojďme se zblízka podívat na stroj, který posunul VW více na západní stranu trhu.
Design
Přední maska se oproti minulé verzi výrazně proměnila. Působí daleko více masivním a agresivním dojmem. Může za to robustní mříž chladiče, které pěkně navazuje na ostré LED světlomety. Nárazník nepůsobí levně, naopak, zdá se, že nás podpoří v každém terénu. Z boku nám sjede pohled na krásně vyvedená kola. Ta mohou nabrat velikosti od 16 do 21 palců. VW se navíc vyjádřil i k praktičnosti, a to slovy: „Na ložné ploše mezi podběhy kol je dostatek místa pro příčné naložení europalety, kterou lze připevnit pomocí pevných ok.“
Interiér nás překvapí svým citem pro detail. VW zůstal věrný svému typickému podpisu, všechny prvky ale zároveň lehce posunul do stylu, který známe například z modelu Raptor. Celkově ale pickup působí více evropským dojmem, což je správně.
Motorizace
Pod kapotou najdeme dvoulitrový šestiválec v dieselu, který umí vyprodukovat až 241 koní. Spotřeba se pohybuje od 8,6 litru do 10,2. Záleží, v jakém terénu potrápíme plyn.
Verdikt
VW rozhodně nezklamal. Amarok patří mezi ty trucky, které si své místo na trhu najdou vždycky.