Elon Musk na sebe opět strhl pozornost poté, co na konferenci listu The New York Times poslal inzerenty někam s tím, že se vydírat nenechá. Reagoval tak na firmy, které přestaly inzerovat na sociální síti X kvůli antisemitskému obsahu. Muska to může připravit o miliony dolarů. Informují o tom Reuters a BBC.
Elon Musk sklidil ostrou kritiku kvůli antisemitskému příspěvku v polovině listopadu na sociální síti X, dříve známé jako Twitter. V něm stálo, že Židé podporují nenávist vůči bělochům. „Říkáš naprostou pravdu,“ okomentoval miliardář post.
Podnikatel je známý svými kontroverzemi výroky, tentokrát ale kopl bosou nohou do vosího hnízda. Konflikt na Blízkém východě je totiž velice vznětlivým tématem. Odsoudil to Bílý dům a řada velkých firem, jako jsou Apple, Disney či Warner Bros Discovery.
Billionaire Elon Musk curses out advertisers that have fled his social media platform X over antisemitic content https://t.co/j9GbwytYNc
— Reuters (@Reuters) November 30, 2023
Tyto společnosti přestaly v reakci na Muskův komentář na platformě X inzerovat, což může do konce roku podnikatele stát až 75 milionů dolarů (1,7 miliardy korun). Společnost si přitom v současnosti nemůže finanční ztráty dovolit.
Musk o tom hovořil na konferenci deníku The New York Times DealBook. V rozhovoru poslal podle agentury Reuters tyto inzerenty do pr*ele s tím, že by si neměli myslet, že ho můžou jakkoli vydírat. Výraz „fuck you“ přitom použil opakovaně.
Musk antisemitismus odmítl
„Pokud si někdo myslí, že mě může vydírat reklamou nebo penězi, jděte do pr*ele. Je to jasné? Hej Bobe, pokud jsi v publiku, takhle to cítím já,“ řekl Musk. Zřejmě měl na myslí šéfa Disney Boba Igera, který na summitu hovořil krátce před ním, uvedla televize BBC.
Musk tyto inzerenty označil za hrozbu pro platformu X. „Co tento reklamní bojkot udělá, je to, že zabije společnost. Celý svět bude vědět, že tito inzerenti firmu zabili, a my to velmi podrobně zdokumentujeme,“ prohlašoval podnikatel.
Za svůj komentář na X se však omluvil a označil ho za svůj dost možná nejhorší příspěvek. Nařčení z antisemitismu odmítl a před několika dny to dokázal návštěvou Izrael. Bojkot se ale netýká jenom tohoto příspěvku.
Po Muskově převzetí Twitteru ho většina inzerentů opustila kvůli moderování obsahu. Podnikatel v dubnu BBC sdělil, že téměř všichni z nich se vrátili nebo vrátí. O tři měsíce později ale přiznal propad příjmů z reklamy o 50 procent.