Na silnicích na portugalském pobřeží měl redaktor Autonaelektřinu.cz možnost ujet první stovky kilometrů s modernizovaným provedením středně velkého elektrického SUV značky Kia. Model EV6 byl před třemi lety vůbec prvním vozem této korejské automobilky, který byl zkonstruován výhradně s plně elektrickým pohonem.
Nyní se na jeho příď dostaly světlomety se zcela jiným tvarem než dříve, v interiéru uživatelé naleznou nyní například prohnutý panoramatický displej, který má v prostřední část samostatnou malou část s údaji o klimatizační soustavě. Také se zde nachází čtečka otisků prstů pro snadnou identifikaci autorizovaného uživatele.
Hlavní změnu však nikdo z posádky neuvidí. Jedná se totiž o baterii ukrytou v podlaze. Jde o již čtvrtou generaci tohoto dílu používaného v elektrických vozech Kia. Kapacita většího ze dvou nabízených typů baterie stoupla na 84 kWh (využitelných je 77,4 kWh) a dojezd pak narostl na 582 kilometrů. Rychlost nabíjení u ultravýkonných nabíječek se stejnosměrným proudem se zvýšila na úctyhodných 258 kW. Dříve to bylo 239 kW. Samozřejmě i nyní je elektrické pohonné ústrojí postaveno na architektuře s napětím 800 Voltů.
V praxi to znamená, že uživatel vozu může svoji Kiu EV6 dobít u patřičně výkonného stojanu během 18 minut z 10 na 80 procent.
Tuzemské zastoupení Kia již oznámilo také ceník modernizovaného provedení tohoto typu. Verze Air se standardním dojezdem lze získat od 1 169 980 Kč, varianta Long Range startuje na úrovni 1 354 980 Kč. My jsme v nejzápadněji položené evropské zemi zkoušeli nejvýkonnější verzi GT Line navíc s pohonem všech kol. U ní je cena nastavena na 1 539 980 Kč. Překvapilo, že na mokrých silnicích a ve velmi členitém terénu na oceánském pobřeží, jsme zaznamenali spotřebu v souladu s oficiálním údajem v technických datech. Tedy v rozmezí šestnáct až sedmnáct kWh na sto kilometrů.