Model Macan, který je v současnosti nejprodávanějším typem z produkce značky Porsche, se už vyrábí ve své druhé generaci. Je plně elektrický a místem jeho zrodu se stala továrna v Lipsku. Automobilka, jejíž vedení sídlí v německém Stuttgartu, do přestavby původního závodu na produkci spalovacích modelů, musela investovat bezmála 15 miliard korun.
Automobilka, jejíž vedení sídlí v německém Stuttgartu, do přestavby původního závodu na produkci spalovacích modelů, musela investovat bezmála 15 miliard korun.
Nový Macan je zatím v nabídce ve verzi Macan 4 s výkonem 402 koňských sil a pohonem všech kol, verze Turbo poskytuje řidiči k využití 630 koní.
Obě varianty mají v podlaze zabudovanou baterii s kapacitou 100 kWh, která u méně výkonné verze poskytne energii na ujetí 613 kilometrů, v silnější pak 591 kilometrů. Samozřejmě jde o hodnoty naměřené v rámci homologačního cyklu WLTP.
Baterii lze doplňovat stejnosměrným proudem výkonem až 270 kW, což znamená, že z 10 na 80 procent se dobije za 21 minut.
Porsche zatím neustupuje od svého záměru docílit podílu 80 procent elektromobilů z celkového počtu prodaných kusů již v roce 2030. Do dvou let se představí plně elektrická provedení menších sportovních modelů 718 Cayman a Boxter. V roce 2027 by pak mělo být v nabídce Porsche velké elektrické SUV Caynne.
Spalovací, i když elektrifikovaný, agregát, tedy na konci desetiletí zůstane už jen v klasickém modelu 911.