Renault v posledních letech v případě elektrických modelů vsadil na retro design. Prvním produkčním vozem v tomto duchu byl městský hatchback R5, nyní následuje R4 a za dva roky se má podle vyjádření nejvyššího představitele značky Luca de Mea dostat na trh čistě elektrické provedení obnoveného modelu Twingo.
Na pařížském autosalonu, kde Renault a jeho další značky Dacia, Mobilize a Alpine obsadily velkou část jednoho z výstavních pavilonů, měl redaktor Autonaelektřinu možnost si důkladně prozkoumat zejména nový Renault 4.
Auto skutečně na první pohled připomíná světoznámý rodinný vůz, který se vyráběl od šedesátých let po následující dvě desetiletí. Nyní ovšem spalovací motor pod kapotou vystřídal elektromotor. Bude na výběr ve dvou výkonových verzích. Levnější disponuje potenciálem 120 koní a je spojena s baterií s kapacitou 40 kWh. Dojezd na jedno nabití přesáhne hranici 300 kilometrů. Druhá verze nabídne výkon 150 koní, kapacitu vysokonapěťové baterie 52 kWh a dojezd přes 400 kilometrů. Nabíjecí výkon je zatím maximálně 100 kW.
Auto, které je dlouhé 414 centimetrů a vysoké 157 centimetrů, nabídne velmi solidní vnitřní prostor. Dovnitř se poměrně pohodlně posadí čtyři dospělé osoby s výškou kolem 180 centimetrů. Rodiny budou určitě spokojeny s objemem zavazadlového prostoru, který činí při vztyčených opěradlech zadních sedaček. Uvnitř je možno přepravovat třeba surfové prkno, jak Renault dokazuje v jednom z vystavených exemplářů. To proto, že opěradlo na sedačce řidiče lze překlopit a vytvořit tak jakýsi odkládací stolek.
Interiér je řešen v duchu jiných současných modelů značky – tedy s pásem dvou displejů na palubní desce a s třemi páčkami na volantu řidiče. Jedna má funkci ovladače převodovky, druhou se spouští stěrače a třetí upravuje hlasitost či přelaďuje audiosystém.
Mezi zajímavé příplatkové prvky výbavy patří třeba proutěný držák na bagetu na středové konzoli nebo shrnovací plátěná střecha.
Renault také nabídne obrovské množství barevných kombinací. Jinou barvou než zbytek karosérie totiž půjdou nalakovat oba nárazníky, kapota či blatníky. Prý existuje celkem 670 možných verzí.