Britský princ Harry a jeho manželka Meghan společnosti Spotify sdělili, že jsou šířením dezinformací o covidu-19 v rámci platformy znepokojeni. Současně jsou však odhodláni s firmou pokračovat ve spolupráci, uvedl v neděli mluvčí jejich nadace Archewell. Informovaly o tom agentura Reuters a server BBC.
Kanadský zpěvák Neil Young a písničkářka Joni Mitchell v uplynulých dnech požádali o stažení své hudby z nabídky největší hudební streamovací platformy. Dle jejich vyjádření jde o protest proti tomu, že populární služba umožňuje vysílání dezinformací o vakcínách proti covidu-19.
Princ Harry a Meghan v roce 2020 oznámili, že se vzdají svých oficiálních rolí v rámci britské královské rodiny a hodlají se finančně osamostatnit. Od té doby se manželé přestěhovali do Spojených států a podepsali řadu obchodních smluv, včetně dohody o produkci a hostování podcastů na Spotify.
„Stovky milionů lidí jsou každý den postiženy vážnými škodami způsobenými nekontrolovatelnými dezinformacemi. Loni v dubnu začali naši spoluzakladatelé našim partnerům ve Spotify vyjadřovat obavy z příliš reálných důsledků dezinformací o covidu-19 na jejich platformě,“ uvedl mluvčí.
Podle vyjádření vévoda a vévodkyně ze Sussexu nadále usilují o zajištění změn platformy, aby bylo možné „tuto krizi veřejného zdraví vyřešit“. Zároveň věří, že Spotify situaci zvládne, a jsou odhodláni ve spolupráci pokračovat.
Proti Roganovi vystoupila i řada odborníků
Young v lednu protestoval proti tomu, aby se jeho hudba hrála na stejné platformě jako nejlépe hodnocený podcast komika Joe Rogana The Joe Rogan Experience. Američan vyvolal kontroverze svými názory na pandemii, vládní nařízení a vakcinaci v souvislosti s šířením koronaviru.
Začátkem tohoto měsíce podepsalo 270 vědců, lékařů a dalších odborníků dopis, v němž na Spotify naléhali, aby společnost proti Roganovi zasáhla. Komentátora přitom obvinili z šíření nebezpečných lží.
Spoluzakladatel Spotify Daniel Ek v příspěvku na blogu uvedl: „Máme povinnost udělat více, abychom zajistili rovnováhu a přístup k široce uznávaným informacím od lékařských a vědeckých komunit, které nás provázejí touto bezprecedentní dobou.“
Dále také prohlásil, že Spotify zveřejní jasnější pravidla pro tvůrce obsahu. Rovněž zavede takzvané obsahové poradenství, které se objeví před každou epizodou zahrnující diskusi o covidu.
Švédská firma již dříve uvedla, že pracuje na vyvážení „bezpečnosti pro posluchače a svobody pro tvůrce“. Zároveň v souladu se svými „podrobnými obsahovými zásadami“ odstranila více než 20 000 epizod podcastů souvisejících s covidem-19.